PŘIHLÁŠENÍ



Zapomněli jste heslo?
.

Nejste ještě registrováni?
.

NOVINKY

Mini S.O.B. market

Ve foyer Měšťanské besedy se bude 9. a 10. listopadu konat mini S.O.B market. Pozvánka na facebooku tvrdí, že market se koná od 10.00 do 18.00, ale jestli můžu radit, je lepší přijít dříve než později, tak jak to u podobných akcí bývá. Kdo dřív přijde… Znáte to. Pořádán je v rámci festivalu nejen animovaného filmu Podzimní sklizeň.  Jde o menšího bráchu většího S.O.B. marketu, který se koná na Jižáku a vznikl jako odnož od Bizzar Bazaaru.

Nový článek o kloboucích

Rádi bychom vás informovali o novém článku v sekci módy, který vám přináší zajímavé shrnutí minulosti, současnosti i budoucnosti klobouků. Jak jste na tom vy, máte rádi klobouky, nosíte je, nebo je považujete za přežitek. Každopádně doporučejeme tento článek.

Normcore. Nový trend?
Móda - Blog

O tomto „módním“ trendu jsem poprvé slyšela teprve nedávno a to na rádiu Wave, kterému tímto asi dělám reklamu, ale řekla bych, že to nevadí a určitě se k jeho propagaci hrdě hlásím. Ale zpět k onomu trendu. Jde o hrozně zajímavou věc, protože je to takový trend netrend. Jednoduše, normcore je o tom, být co nejobyčejnější a nejstejnější.

O tomto „módním“ trendu jsem poprvé slyšela teprve nedávno a to na rádiu Wave, kterému tímto asi dělám reklamu, ale řekla bych, že to nevadí a určitě se k jeho propagaci hrdě hlásím. Ale zpět k onomu trendu. Jde o hrozně zajímavou věc, protože je to takový trend netrend. Jednoduše, normcore je o tom, být co nejobyčejnější a nejstejnější.

Podle mě je to až trochu filozofická otázka. Přeci jak může být něco trendem a zároveň se to snažit o co největší konformitu? Hned by se na to dalo reagovat tím, že móda přeci taková je. Ze začátku jde o to, aby někdo vypadal jinak, ale jakmile se daný trend rozšíří, tak už zase všichni vypadají stejně a musí se vymyslet něco nového. Klasické dilema hipsterů. Ti jsou ostatně jedni z největších milovníků a současně propagátorů normcoru. I když, jsou vlastně největšími milovníky skoro všeho. Záleží na tom, jak se to podá. Tato debata by bylo opravdu na dlouho a mě by zajímalo, co by z ní vzešlo, protože to celé trochu nechápu. Chápu slovo antitrend, jít proti proudu, originální, ale být trendy a zároveň průměrňák?

No, ale abych se vrátila zpět k normcoru. I když mi to připadá zvláštní, tak to v žádném případě neznamená, že by mě to nezajímalo. Tento termín vzniknul docela jednoduše spojením slov "normal" a "hardcore" a poprvé s tím přišla 19. října 2013 agentura K - Hole, která se zabývá módou a trendy. Správně, tak aby to bylo cool, bych měla napsat trendsetterská agentura.

Je zajímavé, že si všichni myslíme, jak spontánně a přirozeně vznikají takové subkultury (normcore by se sem dal také zařadit), ale vlastně je tak trochu vytvářejí a pojmenovávají právě takové agentury jako je K-Hole. Prostě si všimnou, že pár lidí nebo i jeden, se nějak oblékají, připadá jim to zajímavé a udělají z toho trend. Nafotí pár modelů, aby se dalo čím řídit a co kopírovat a máme na světě novou módní vlnu. Chudák ten první, který je pak pohlcen davem.

A jak takový normcore vypadá? Charakterizovat by se dal jako antitrend, který se stal trendem. Je co nejméně nápadný, obyčejný, prý pohodlný, ignoruje oficiální pravidla oblékání a hlavně je absolutně anonymní. Tak trochu analogie k dnešní internetové společnosti. Jde o jakousi rezignaci na módní trendy tak, jak je známe. Tedy na začátku tomu tak bylo. Když se tak začne oblékat každý, tak to trochu ztrácí smysl ne? Vyznačuje se džíny, jednobarevnými tričky, džínovými košilemi, kšiltovkou, jednoduchým střihem… věci, které můžete nosit od 16 do 65 let a navíc je to unisex, takže paráda pro všechny.

Prvotní myšlenka je ale dost zajímavá. Mladí lidé jsou jednoduše unaveni tím, že na internetu se musejí neustále snažit vystupovat jako neuvěřitelně individuální a kreativní jedinci, které bychom ani v davu 2000 lidí nepřehlédli. Musí být zajímaví, držet krok s aktuální módou (avšak stále neztrácet svůj inovativní přístup), být free, nic neřešit, vypadat spokojeně a nestárnout. Proto si vymyslí vlastní „trend-antitrend“ a začnou se oblékat tak, aby už nic řešit nemuseli a byli sami sebou. Ale opravdu to neřeší? Neřeší, co si vzít na sebe, aby byli co nejobyčejnější? Kolik z nich by se opravdu dokázalo natolik odprostit od toho, jak svým oblečením působí na druhé? No, pak se začnou jako tito odpůrci trendů oblékat i milovníci trendů a na světě je nová módní vlna. Hipsteři si v tom na jednu stranu libují a pořádají nájezdy na sekáče a skříně tátů a dědů a zároveň bědují, protože už nejsou jedineční. A jsme opět u toho, že je to divné a postavené na hlavu.

Jako typického představitele si můžeme ukázat Steva Jobse, který se snad nedal spatřit v ničem jiném než černém roláku a džínách. U něj by se ještě dalo věřit tomu, že to opravdu neřešil. Tak jako skoro všechny módní trendy je normcore takové opakování historie. Je jak vystřižený z devadesátek. Třeba takoví Přátelé a Beverly hills 90210 jsou nevyčerpatelnou studnicí inspirace. Modernější verzí pak může být třeba zpěvačka Lorde či Mac DeMarco, kteří jsou také jakoby antitrendy a obyčejní a všichni je za to milují.

Normcore může být jak ukazatelem toho, že dnešní mladá generace je už znechucena komercí internetu a vrací se zpět k jednoduchému a nekomplikovanému životu, který zahrnuje i takové oblečení, ale může jít i o neuvěřitelnou lenost zabývat se čímkoliv oblečením počínaje a životními cíly konče. Chtěla bych věřit první variantě, ale bojím se, že ta druhá je reálnější.

A něco pozitivního nakonec? Ukazuje se, že styl oblékání většiny Čechů, který až doposud všichni módní guru odsuzovali a kritizovali, je ve skutečnosti nový módní (anti)trend normcore a Češi vlastně předběhli dobu, protože se tak oblékají mnohem déle než od 19. října 2013, takže to můžeme brát tak, že ovlivňujeme směřování světového módního trendu.

 

Zdroje fotografií:

https://40.media.tumblr.com/

http://blog.garageclothing.com/

http://www.look.co.uk/

http://m1.behance.net/

https://31.media.tumblr.com/

průměrné hodnocení:
hodnoceno:
Zobrazit komentáře

Pro přidávání komentářů se musíte přihlásit.

Komentáře k článku:
Schovat komentáře